Svedoci smo postojanja bezbroj dijeta kojima milioni ljudi širom sveta pokušava da reši problem gojaznosti. Bezuspešno. Najčešće se nakon određenog režima ishrane, izgubljeni kilogrami vrlo brzo vrate.

Evo nekoliko razloga:

  1. dijete kojima se obećava brz gubitak težine često su energetski i nutritivno veoma restriktivne. Kao rezultat držanja ovakvih dijeta imamo takozvani jo-jo efekat brzog vraćanja izgubljene težine
  2. zbog nedovoljne energetske i nutritivne vrednosti, ovakve dijete mogu izazvati hipoglikemije, pad energije, bezvoljnost, poremećaje raspoloženja, pad imuniteta i sl.
  3. ovakvi režimi ishrane su jednolični, tako da se često ne mogu dugo vremena poštovati
  4. uz samu dijetu se ne menjaju i ostale navike koje su dovele do povećanja telesne težine. Dijeta treba da bude praćena redovnom fizičkom aktivnošću, kvalitetnim spavanjem, tehnikama smanjenja stresa.
  5. dijete često izazivaju osećaj uskraćenosti, nezadovoljstva i žrtvovanja, što dovodi do povećanja hormona stresa. Zbog hormonskog disbalansa hormona stresa, organizam povećava masnu masu tela.
  6. često držanje suviše restriktivnih dijeta može dovesti do poremećaja ishrane sa svim posledicama koje ovi poremećaji izazivaju

Na kraju, treba da budemo svesni da sama reč dijeta, ne znači režim ishrane po kome će organizam gladovati, kao što mnogi misle. Reč dijeta od grčke reči diaita je označavala zdrav način života, odnosno preporuku lekara koja je uključivala preporuku u odabiru namirnica ali i ostalih navika kojima se čuva zdravlje. Te navike danas definišemo kao stil života.

Za trajan gubitak viška kilograma bitno je promeniti sve segmente stila života: nutritivne navike, naviku redovnog kretanja, naviku kvalitetnog sna, određene navike smanjenja stresa.

Hranom i kretanjem trajno mršavimo a ne izgladnjivanjem.