Poremećaj spavanja (nesanica) je česta pojava u savremenom načinu življenja, Ispoljava se na različite načine, kao teže zaspivanje, hrkanje, isprekidano disanje naročito kod gojaznih žena, buđenje u toku noći.

Posledice problema sa spavanjem mogu biti različite: hroničan umor, manjak energije, hormonski disbalans, poremećaj metabolizma, pad imuniteta, poremećaj pažnje i mnoge druge.

Poslednjih godina se naročito izučava posledica nekvalitenog sna u vidu poremećaja metabolizma i gojaznosti.

Pomozite svom organizmu da ima kvalitetan san uvođenjem određenih navika pravilne higijene sna:

  • najidealnije vreme za odlazak u krevet je oko 22h
  • najidealnije vreme za buđenje je oko 6h
  • preporučljiva dužina sna je 7-8 sati u letnjim mesecima i 8-9 sati u zimskim mesecima
  • zamračite sobu u kojoj spavate
  • izbegavajte uzimanje lekova za spavanje
  • može pomoći suplementacija melatoninom, magnezijumom, B vitaminima, omega 3 masnim kiselinama
  • izbegavajte kafu, alkoholna pića, čokoladu nekoliko sati pre spavanja
  • izbegavati kasne obilne obroke
  • sklonite TV, kompjuter, tablet, mobilni telefon iz sobe u kojoj spavate
  • dva sata pre spavanja izbegavajte korišćenje mobilnih uređaja
  • neka vaša spavaća soba bude vaša oaza odmora i sigurnosti
  • prostor ispod kreveta neka bude čist, bez stvari
  • pre spavanja uvedite neku tehniku koja će organizam opustiti (kupka, meditacija, knjiga i sl.)
  • smanjite stres i uznemirenost
  • pišite Dnevnik životnih navika u kome beležite i san